Persbericht: Billy de Kip gratis bij KFC!

KFC - BillyAchter de schermen is Uitgeverij David & Goliat de afgelopen weken druk bezig geweest met een deal te sluiten met KFC, alias Kentucky Fried Chicken. Vanaf morgen is er een speciaal ‘Billy de Kip’ menu verkrijgbaar in het fastfoodrestaurant. Bij het menu krijgen kinderen een speciale editie van het prentenboek ‘Billy de Kip.’ Ook kunnen de kipliefhebbers sparen voor Billy de Kippoppetjes, zoals de Vos, de Zusjes en natuurlijk Billy zelf.

Speciaal voor dit menu heeft KFC toegezegd om gebruik te maken van biologische kippen in plaats van de zogenoemde ‘plofkip’ die normaal aan de basis ligt van hun gerechten.

Billy de Kip preview

Klik om te vergroten.

‘Billy de Kip weerspiegelt de buitengewone passie, visie, en verhalen van zijn bedenkers, Marcel van Driel, Jort van der Jagt en Jeroen Schipper,’ zegt Mark van ’t Loo, algemeen directeur van Kentucky Fried Chicken. ‘Deze transactie combineert een world-class portfolio van content, waaronder Billy de Kip, een van de mooiste familie-entertainment franchises aller tijden, met unieke en ongeëvenaarde creativiteit over meerdere platforms, bedrijven en markten om duurzame groei te genereren.’

Carolien Vader en Jonas Nouwen, uitgevers van ‘Billy de Kip’ zeggen ‘We zijn blij dat we op deze manier Billy bij nog meer stoere kinderen onder de aandacht kunnen brengen. Nederland kent al genoeg lieve prentenboekfiguren, het is tijd voor Billy de Kip!’

Het prentenboek is voorlopig tot eind mei bij KFC verkrijgbaar. Vegetariërs kunnen het boek nog steeds aanschaffen in de winkel of op de site van David & Goliat.

header_KFCBilly de Kip
Wanneer de huifkar van Billy en haar zusjes midden op de prairie uit elkaar valt, zit er voor de kippen niets anders op dan er een permanente nederzetting te bouwen. Maar waar Billy ervoor wil zorgen dat ze beschermd zijn tegen mogelijke roofdieren, willen haar zusjes alleen maar eten en uitrusten. Dit tot grote blijdschap van Willy de Vos, die wel zin heeft in een lekker kippetje of twee.

Wat volgt is een spannende strijd tussen Billy en vos, waarin de een nog vernuftiger is dan de ander in het bouwen van mechanische constructies. De makers knipogen zowel naar de klassieke western, als naar de tekenfilms van Tom & Jerry in een prentenboek dat er niet alleen prachtig uitziet, maar ook aan het lachen maakt en aan het denken zet.

Billy de Kip is een prentenboek van illustrator Jort van der Jagt. De tekst is geschreven door Marcel van Driel en Jeroen Schipper. Het boek is uitgegeven door David & Goliat.

300px-KFC_logo.svgKentucky Fried Chicken
KFC Corporation is gevestigd in Louisville en is in 1952 opgericht door Colonel Sanders. Het bedrijf is inmiddels een onderdeel van Yum! Brands, dat met onder meer KFC, Pizza Hut en Taco Bell het grootste fastfoodbedrijf ter wereld is. Zie ook de site van KFC.

Elfje
Ik kreeg dit fantastische Elfje (een gedicht in elf woorden) van collega Annemarie Jongbloed:

Moddertokker!
Billy verkopen?
Aan Kentucky Chicken?
En dat op een april?!
Stoer!

Reacties

1. Wow, dit zou wel eens net het zetje kunnen zijn dat Billy nodig had om echt door te breken. Kippiejajee!

2. *kuch* ‘Deze transactie combineert een world-class portfolio van content, waaronder Billy de Kip, een van de mooiste familie-entertainment franchises aller tijden, met unieke en ongeëvenaarde creativiteit over meerdere platforms, bedrijven en markten om duurzame groei te genereren.’ *botje uit keel haalt*

Maar, gave deal en mooie kans voor Billy! Kippiejajee!!

3. Cool! Ik kom al jaren niet meer bij KFC ivm de plofkip. Ondanks de overheerlijke hotwings. *Etentje gaat inplannen*

4. Barbara zegt:

Hahahaha